Masiniai darbuotojų atleidimai „Lietuvos geležinkeliuose" sulaukė pasmerkimo: tai tik pradžia, kyla grėsmė kelių saugumui

Masiniai darbuotojų atleidimai „Lietuvos geležinkeliuose“ sulaukė pasmerkimo: tai tik pradžia, kyla grėsmė kelių saugumui

Opozicinė Socialdemokratų partija ragina premjerę Ingridą Šimonytę ir Laisvės partijos deleguotus ministrus nedelsiant ieškoti sprendimų susisiekimo sektoriui gelbėti.

Pasirodžius pranešimams, kad „Lietuvos geležinkeliai" ruošiasi atleisti tūkstančius darbuotojų, socialdemokratų lyderė Vilija Blinkevičiūtė įspėja, kad „toks žmogiškųjų išteklių švaistymas – ne išeitis".

„Susisiekimo sektorius – uostas ir geležinkeliai – dėl rekordiškai sumažėjusių krovinių srauto patiria dar neregėtą krizę. Masinis darbuotojų išvarymas – tai ne sprendimas. Esu įsitikinusi, kad valstybės pareiga, ypač krizės metu, kurti ir išlaikyti darbo vietas.

Nematau politinės valios žmones perkvalifikuoti, pasiūlyti darbus kitose valstybės valdomose įmonėse. Ne, pasirodo patogiau tiesiog juos imti ir išmesti. Bet štai, kai iškyla klausimas dėl ministrų atleidimo, valdantiesiems netrūksta išradingumo ir idėjų, kaip to išvengti", – pažymi LSDP pirmininkė V. Blinkevičiūtė.

Susisiekimo ministerijai vadovauja Laisvės partijos deleguotas Marius Skuodis, Ekonomikos ir inovacijų – Aušrinė Armonaitė.

G. Paluckas: ministerijos neparuošė planų dėl naujų rinkų

Socialdemokratų Seimo frakcijos seniūnas Gintautas Paluckas atkreipia dėmesį į pačių darbuotojų įspėjimus, kad išvarius tūkstančius darbuotojų, nebeaišku, kas ir kaip užtikrins kelių saugumą.

„Sulaukiame signalų, kad po tokio masinio darbuotojų išmetimo neaišku, ar užteks žmonių kelių saugumui ir priežiūrai užtikrinti ir kiek darbuotojų prireiks, jeigu per Lietuvą iki Klaipėdos uosto bus vežami grūdai iš Ukrainos. Užsimota tiek, kad šitaip nustekenti geležinkeliai nebegalės normaliai funkcionuoti.

Situacija brendo seniai – dar vasarą buvo kreiptasi į susiekimo ministrą bei Valstybės Kontrolę dėl infrastruktūros būklės ir traukinių saugumo, o tuomet tokiu bėdų su dirbančiu personalu nebuvo. Vyriausybė nepasiruošusi atremti susisiekimo sektoriaus krizės, nėra planų dėl naujų rinkų, darbuotojai metami į gatvę, kai darbų – nors vežimu vežk", – teigia G. Paluckas.

Primename, kad „Lietuvos geležinkeliai" balandžio pabaigoje pranešė, kad atleis maždaug 2 tūkst. darbuotojų. Iš jų apie 1,2 tūkst. dirba „LTG Cargo", apie 500 – „LTG Infra", apie 300 – LTG. Darbuotojų išeitinėms išmokoms, anot bendrovės, bus skirta 6 mln. eurų.

Statistikos departamento duomenimis, nedarbo lygis šalyje siekia 7 proc., darbo neturi beveik 103 tūkst. žmonių.

Susiję straipsniai

Close