Autobusų maršrutams nykstant, socialdemokratai kreipiasi į M. Skuodį: grąžinkite gyventojams transportą

Autobusų maršrutams nykstant, socialdemokratai kreipiasi į M. Skuodį: grąžinkite gyventojams transportą

Iš tarpmiestinių autobusų rinkos Lietuvoje pasitraukus 5 vežėjams ir išnykus 22 maršrutams, socialdemokratai akcentuoja liepą įsigaliojusių transporto kodekso nuostatų daromą žalą be transporto paslaugų likusiems gyventojams ir ragina ministrą Marių Skuodį bei premjerę Ingridą Šimonytę kuo skubiau įsikišti, valstybės lėšomis subsidijuojant prarastus autobusų maršrutus.

Pasak Seimo Ekonomikos komiteto nario socialdemokrato Gintauto Palucko, tarpmiestinių autobusų keleiviai tapo M. Skuodžio užmojo liberalizuoti rinką aukomis.

„Ne kartą įspėjome M. Skuodį, jog priėmę siūlomus transporto kodekso pakeitimus, sukursime dviejų greičių sistemą – dėl pelningų maršrutų vežėjai konkuruos, o nepelningi maršrutai bus apleisti. Iki šiol stambesni vežėjai mažiau pelningus maršrutus galėjo finansuoti iš savo kišenės, tačiau valdantieji, šventai tikėdami laukinės rinkos kultu, nusprendė visus maršrutus vežėjams skirstyti atskirai. Taigi, dabar turime situaciją, kai dėl pelningų maršrutų vežėjai lipa per galvas, o mažiau pelningų maršrutų niekas iš tolo nenori.“, – tikina Seimo narys.

G. Palucko teigimu, tarpmiestinio susisiekimo paslaugos yra būtinos atokiau gyvenantiems žmonėms, todėl palikti jas laukinės rinkos globai yra nepateisinama.

„Viešasis transportas nėra komercinė paslauga, kurią galima perduoti rinkai. Tai nėra prabangos prekė, kurios žmogus gali lengva ranka atsisakyti. Jeigu tu gyveni atokiau ir tau reikia pasiekti gydytoją ar parduotuvę, tarpmiestinis autobusas tau yra būtinas. Aklas valdančiųjų tikėjimas nežabota rinkos konkurencija sulaužė veikiančią sistemą ir įvedė tokią, kuri gyventojams bus nepatogi, o valstybei – ypač brangi.“, – tikina Seimo narys.

Pasak Seimo nario socialdemokrato Eugenijaus Sabučio, tarpmiestinių maršrutų nykimą skatina ir naujai priimti kokybės reikalavimai autobusams, kurie mažesnėms savivaldybėms yra nepakeliama finansinė našta.

„Autobusų kokybės reikalavimai, nors ir teisingi, tapo didžiule našta savivaldybėms. Juk mažesnių savivaldybių autobusų parkai negali pasigirti dideliais biudžetais, – jie nėra pajėgūs staiga atnaujinti visų savo autobusų. Taigi, gali atsitikti taip, kad kokybės reikalavimai liks popieriuje, o gyventojai turės susitaikyti su nauja realybe: jiems reikalingas maršrutas galimai bus tiesiog panaikintas. Jeigu Vyriausybė nori, kad gyventojai galėtų važinėti patogiais, naujais ir saugiais autobusais, ji turės rasti valstybės biudžete lėšų savivaldybių autobusų parkų atnaujinimui. Jeigu to nepadarysime, kokybės reikalavimai, deja, liks popierine nuostata.“, – teigia E. Sabutis.

E. Sabutis įsitikinęs, jog maršrutams nykstant valstybė privalės investuoti daugiau lėšų į socialinius maršrutus.

„Valstybė turės remti taip vadinamus socialinius maršrutus. Kito būdo, kaip atgaivinti išnykusius maršrutus, paprasčiausiai nėra. Valstybė turės siulyti papildomus pinigus vežėjams, kad šie pradėtų dėl maršrutų konkuruoti. Labai gaila, kad neapdairūs valdančiųjų sprendimai mus privedė prie šios situacijos. Juk turėjome puikiai veikiančią sistemą.“, – komentuoja E. Sabutis.

Close