Švietimo ekspertai ir politikai diskutuos, ar Lietuva iš tiesų padeda mokytojams

Švietimo ekspertai ir politikai diskutuos, ar Lietuva iš tiesų padeda mokytojams

Švietimo ekspertai ir politikai pirmadienį renkasi į diskusiją, kurioje aiškinsis, ar Lietuva iš tikrųjų padeda mokytojams tobulėti ir pateiks siūlymus, ką daryti, kad situacija keistųsi.

Seimo narės prof. habil. dr. Vilijos Targamadzės organizuojamoje diskusijoje pranešimus apie mokytojų profesinį tobulinimąsi ir esamą padėtį skaitys Prezidentūros, Lietuvos švietimo centrų asociacijos, Vilniaus universiteto, Vytauto Didžiojo universiteto, Šiaulių universiteto atstovai.

Diskusijoje dalyvaus ir kandidatė užimti Švietimo, mokslo ir sporto ministrės pareigas dr. Jurgita Šiugždinienė.

Diskusiją iniciavusios V. Targamadzės teigimu, tyrimai rodo, kad Lietuva tarp EBPO valstybių pirmauja pagal profesinio tobulinimosi intensyvumą, o didžioji dalis Lietuvos mokytojų mano, kad jų kolegos atviri inovacijoms.

„Tačiau jei mokytojai intensyviai mokosi ir yra linkę įgyvendinti naujoves, kodėl tokie palyginti žemi Lietuvos mokinių pasiekimų EBPO PISA vertinimai? Ar mokoma ir mokomasi to, kas iš tiesų reikalinga ir prasminga? Galų gale, ar Lietuvoje iš tiesų padedama mokytojams? Apie visa tai ir kalbėsime su ekspertais“, – sako V. Targamadzė.

KUR: „Microsoft Teams“ aplinka. Prie diskusijos jungtis per šią nuorodą: https://bit.ly/2KWz1qb

KADA: 2020 m. gruodžio 7 d. (pirmadienį) 15:00—17.00 val.

PROGRAMA:

Pirmosios diskusijos tema – „Mokytojų profesinis tobulinimas(is): institucijos ir (ar) jų grupės potencialas“.

Tikslas – aptarti mokytojų profesinio tobulėjimo perspektyvą.

Darbotvarkė:

I. Institucijų, veikiančių mokytojų tobulinimo(si) lauke, perspektyvos (pranešimai  apie 7-10 min. prisegtame dokumente pateiktais dviem klausimais)

  1. Lietuvos Respublikos Prezidentūra (pranešėjas derinamas)
  2. BENDRADARBIAUJANTYS MOKYTOJAI ­– MOKYTOJAI PROFESIONALAI

Vitalija BujanauskienėLietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos prezidentė.

  1. PEDAGOGŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO(SI) ŠIAULIŲ UNIVERSITETE SITUACIJA IR PLĖTROS GALIMYBĖS

Doc. dr. Rima Bakutytė, Šiaulių universiteto Tęstinių ir nuotolinių studijų instituto direktorė.

  1. VDU ŠA VAIDMUO BENDROJO UGDYMO POKYČIŲ PERSPEKTYVOJE

prof. Giedrė Kvieskienė, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija.

  1. KOLEGIJŲ PASIRUOŠIMAS VYKDYTI PEDAGOGŲ KOMPETENCIJŲ PLĖTRĄ

Jolanta Bareikienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto dekanė.

  1. KOKĮ POTENCIALĄ TURI JŪSŲ INSTITUCIJA/ INSTITUCIJŲ GRUPĖ TEIKTI KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMAS ĮVARDINTOSE SRITYSE: AKREDITUOTOS PROGRAMOS, LEKTORIŲ KVALIFIKACIJA, ŠIŲ SRIČIŲ TAIKOMIEJI TYRIMAI, KITA PATIRTIS

Doc. dr. Asta Meškauskienė, Vilniaus universiteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centro vadovė (Filosofijos fakultetas, Ugdymo mokslų institutas).

  1. KODĖL DAUG ­­– NE VISUOMET GERAI? MOKYTOJŲ PROFESINIO AUGIMO ASPEKTAS

Arminas Varanauskas, Vilniaus universiteto Pedagogikos studijų ir mokslo plėtotės valdymo komiteto narys.

II. Reakcijos (iki 3-5 min.)

Kandidatė į LR ŠMSM ministro pareigas dr. Jurgita Šiugždinienė.

UNESCO ekspertė dr. Laima Galkutė.

Susiję straipsniai

Close