Švietimas - investicija į ateitį, o ne proga sutaupyti

Švietimas – investicija į ateitį, o ne proga sutaupyti

Tiek mokyklos, kaip institucijos, tiek mokytojai dažnai paliekami vieni tvarkytis su kylančiais iššūkiais. Neatlaikę nuolatinės įtampos pedagogai palieka darbus, tačiau pokyčių sistemoje nematome.

„Išgirsti Kiekvieną“ – naujas projektas, kurio metu politikai, ekspertai bei įvairių visuomenės grupių ir profesijų atstovai ieškos atsakymų į žmonių patiriamas problemas. Kiekvienas pokalbis bus skirtas vis kitai sričiai, o pasiekti nutarimai – įamžinti raštu.

Antrasis epizodas - apie nesibaigiančias švietimo reformas. Kaip užtikrinti pagarbą mokytojo darbui? Ko reikia, kad reformos pasiektų iškeltus tikslus?

Pradinių klasių mokytoja Gražina Levinskaitė apgailestavo, jog dėl pagrindiniai reformų aspektai nenukeliauja iki mokytojų.

„Mes, mokytojai, gyvename nuolatinėje reformoje. Mokytojai eina nuo reformos iki reformos. Blogas dalykas yra tai, kad mes išmokome į tai nereaguoti.“

„Mūsų direktorius, jau išėjęs, sakydavo tokią frazę: „Ei, baudžiauninkai, išeikite iš savo celių, pagaliau pradėkite dirbti.“ Štai kas atstumia mokytoją nuo darbo. Ir išėjo labai daug puikių mokytojų. Įdomiausia, kad jie išėjo į kitas mokyklas ieškodami pagarbaus elgesio, palaikymo“, - komandinio darbo svarbą pabrėžė G. Levinskaitė.

Švietimo ekspertė, konsultantė ir profesorė Vilija Targmadazė teigė, kad mūsų švietimo sistema yra išdarkyta, o mokytojai nesulaukia pakankamai pagalbos bandydami įveikti ir kasdienius, ir nesilaujančių reformų atneštus iššūkius.

„Mes tiesiog skandinam ir dusinam tą mokytoją ir mokyklas. Tie, kas ateis į valdžią, turi labai gerai permąstyti, kaip padėti švietimo sistemai keistis, nes negali XXI amžiuje Lietuvoje būti kontrole pagrįstas administravimas. Norime gerų rezultatų, norime kokybės – pasitikėkime mokytoju“, - kalbėjo profesorė.

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto dėstytojas, dr. Liutauras Gudžinskas ragino apsispręsti dėl švietimo traktavimo - ar jį laikome išlaidų eilute, kurios sąskaita galime sutaupyti, ar švietimą suprantame kaip investiją ir bendrą visų Lietuvos žmonių gėrį.

„Ar mes tą švietimo sistemą tik kaip išlaidų eilutę, kaip dalyką, ties kuriuo reikėtų sutaupyti, optimizuoti, privatizuoti, ar žiūrime kaip į bendrą, kolektyvinę investiciją?“

„Viešojoje erdvėje atsirastų supratimas dėl švietimo“ ir kad jis yra ir konstitucinis, ir viešasis gėris. Visi mes turime už tai kovoti. Kad ir kokie būtų politikai, kokioms partijoms priklausytų, kad jie negalėtų gvieštis šito gėrio“, - akcentavo L. Gudžinskas.

Visą pokalbį rasite ČIA.

Susiję straipsniai

Close