Socialdemokratai ministrei J. Šiugždinienei turėjo ne tik klausimų, bet ir pasiūlymų

Socialdemokratai ministrei J. Šiugždinienei turėjo ne tik klausimų, bet ir pasiūlymų

Ketvirtadienį socialdemokratų frakcija Seime nuotoliniu būdu susitiko su švietimo ir mokslo ministre dr. Jurgita Šiugždiniene. Ministrė darbą pradėjusi dar visai neseniai, todėl gavusi daugybę klausimų, konkrečius atsakymus turi dar ne į visus. Dauguma savrbių dalykų, prdedant aukštuoju mokslu, inovacijomis, mokslo kokybės vertinimu, finansivimu ir baigiant mokytojų darbo laiku bei priešmokyklinukų ugdymu, dar tik ant darbo stalo ir darbo grupių diskusijų stadijoje. Svarbu, kad pažadai nebūtų pamiršti, o sprendimai priimami tariantis su švietimiečiais ir jų profesinėmis sąjungomis.

Tarpininkaudamas tarp Lietuvos švietimo bendruomenės profesinių sąjungų ir švietimo, mokslo ir sporto misnistrės, Tomas Bičiūnas perteikė susirūpinimą dėl mokytojų vakcinavimo miglotumo. Vis dar nėra aišku, kada ir kurie mokytojai bus paskiepyti. Juk dalis vaikų grįžta į mokyklas. Kyla pagrįsta baimė, kad mokyklos vėl taps COVID-19 židiniais.

Pasirodo, kad į mokyklas grįžta tik vaikai, kurie neturi sąlygų tinkamai mokytis iš namų, tuo tarpu mokytojai ir toliau veda pamokas nuotoliniu būdu, nuramino ministrė.

Konkrečių atsakymų, kaip keisis pedagogų darbo krūvis bei atlygis dar yra specialios darbo grupės diskusijų klausimas, tačiau 11 milijonų biudžete tam yra numatyta ir ministrė net neabejoja, kad pokyčiai bus.

Seimo narė prof. habil. dr. V. Targamadzė domėjosi kaip bus įgyvendinama vyriausybės nuostata susieti aukštųjų mokyklų finansavimą su veiklos kokybės rodikliais? Kokie yra tie esminiai rodikliai? Seimo narė priminė, kad ankstesni tokie bandymai patyrė fiasko, nes konstitucinis teismas vertinimus buvo pripažinęs neteisėtais.

Ministrė sako, kad dėl veiklos rezultatų bus tariamasi su aukštosiomis mokyklomis. Ji mano, kad aukštųjų mokyklų finansavimo biudžetą turi sudarytas dalimis: bazinis, kuris remiasi aiškiai apibrėžtais kriterijais ir kita dalis (20 %) galėtų būti kintama, ir priklausytų nuo mokslo rezultatų. Tačiau kol kas ministrė į šį klausimą konkrečių atsakymų neturi.

Dėl Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC) svarbūs yra trys dalykai: kokybiškos programos, mokslo lygis, tarptautiškumas, absolventų įsidarbinamumo rodikliai ir kiti svarbūs dalykai. Tačiau ministrė pati pripažįsta, kad daugelio šių rodiklių mes tiesiog neturime. Taip pat labai svarbu inovacijos.

„Norisi, kad studijų programų vertinimas būtų kuo labiau nepriklausomas, kad galėtume įtraukti kuo daugiau tarptautinių ekspertų, kad Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC) būtų ne tik geras patarėjas, bet kartu ir geras prižiūrėtojas“, - kalbėjo J. Šiugždinienė.

Profesorė Vilija Targamadzė siūlo ministrei pagalvoti apie grupines virtualias konsultacijas abiturientams ir neleisti nepaskiepytiems mokytojams dirbti tiesiogiai, nes sveikata ir gyvybė yra visų svarbiausia.

Mokyklų vadovai skundžiasi, kad labai nepasitikima mokyklomis, duodami įvairūs nurodymai, o kiekviena mokykla yra savita. Vilija Targamadzė prašė vadovautis bendradarbiavimo kultūra: „aš labai prašau tartis su vadovais, kad nebūtų griežtai nuleidžiami sprendimai, nes taip geros mokyklos koncepcijos vektorius krypsta visai į kitą pusę“.

Seimo narys Liudas Jonaitis taip pat priminė apie mokyklų vadovų trūkumą ir situacijos priežastis. Be to, kad mokyklų vadovų darbo sąlygos neatitinka atsakomybių gausos, jis neabejoja, kad jaunus vadovus reikia specialiai ugdyti ir ruošti iš anksto.

Seimo narė Orinta Leiputė rūpinosi priešmokyklinukų nevienodomis sąlygomis, nes vieni priešmokyklinukai yra darželiuose, o kiti mokyklose, kur karantino sąlygos ir apribojimai nėra vienodi.

Šie ir dar daug svarbių klausimų paliesta susitikimo metu, kurio vaizdo įrašą galite matyti žemiau:

 

Close