Rita Grigalienė. Klausimas švietimo ministrui: kodėl vis žaidžiate mūsų vaikų likimais?

Rita Grigalienė. Klausimas švietimo ministrui: kodėl vis žaidžiate mūsų vaikų likimais?

Viešoji erdvė ūžia nuo pasisakymų dėl matematikos egzamino neišlaikiusių abiturientų skaičiaus.

Šia tema nutariau parašyti ir aš – mama abituriento, kuris mokyklos baigimo atestatą savo rankose laikys rugpjūčio mėnesį. Tokių mamų ir tėčių, senelių bei močiučių ir kitų žmonių, sunerimusių dėl jaunuolių ateičių, šiomis dienomis tikrai yra tūkstančiai. Drįstu kalbėti jų visų vardu.

Visada maniau, kad kai nuosekliai dirbi, mokaisi (tą ir savo abiturientui sakiau) rezultatai bus geri ar net labai geri. Deja, ne šį kartą. Ir, tiesą sakant, anksčiau manydavau, kad gal kartais tėvai ar mokiniai nepagrįstai padejuoja dėl egzaminų rezultatų – jei vaikas nesimokė, tai gerų rezultatų nelauk.

Šiemet net trečdalis neišlaikė matematikos egzamino. To dar nebuvo. Sakysit, maniškis neišlaikė, tai todėl aš čia taip? Išlaikė. Matematiką mokėsi devintukui, per egzaminą gavo daugiau kaip 60 balų. Visų kitų egzaminų rezultatai nuo 90 iki 99 balų. Matematikos mokėsi papildomai ir nuosekliai, o egzaminas su savo keistomis užduotimis viską nubraukė. Mokaisi, mokaisi, o einant į egzaminą nežinai, kokių keistenybių tikėtis.

Visada maniau, kad kai nuosekliai dirbi, mokaisi (tą ir savo abiturientui sakiau) rezultatai bus geri ar net labai geri. Deja, ne šį kartą.

Dauguma mokinių buvo „pakraupę“ nuo sudarytų matematikos egzamino užduočių. Maniau, kad visi perdeda, jog negali taip būti, bet pasikalbėjus su matematikos mokytojais tapo aišku: užduotys buvo sunkios, gauti aukštą matematikos balą tikrai buvo sunku. Taip kalba mokytojai ekspertai. Ar tai normalu, kai sudaromos tokio sunkumo užduotys?

Tie, kas iš tribūnų garsiai kaltina mūsų jaunuolius neturint analitinio ar loginio mąstymo, kad egzamine buvo 7 klasės uždaviniai, kad reikia pamilti matematiką – mano klausimai būtų paprasti tiems ponams: ar jūs bent matėte tas užduotis?

Kas ruošia užduotis? Ar jos ruoštos pagal programą? Ministre, po matematikos egzamino rezultatų paskelbimo viešai pasakėte, kad reikalingi sisteminiai pokyčiai ir didesnė pagalba mokiniams. Mano klausimas: kur Jūs ir visi kiti šalia Jūsų buvote anksčiau?

Kodėl jūs eksperimentuojate mūsų vaikų likimais taip, lyg nebūtumėte matę statistikos ir tendencijų? Štai, matematikos egzamino išlaikymo procentai per 4 metus: 2017 m. – 94 proc., 2018 m. – 87 proc., 2019 m. – 82 proc., 2020 m. – 67 proc. Signalai buvo jau anksčiau ir Jūs nieko nedarėte.

Ministre, po matematikos egzamino rezultatų paskelbimo viešai pasakėte, kad reikalingi sisteminiai pokyčiai ir didesnė pagalba mokiniams. Mano klausimas: kur Jūs ir visi kiti šalia Jūsų buvote anksčiau?

Kaltinti vaikus, kad jie neturi analitinio mąstymo ar kaltinti mokytojus, kad jiems trūksta kompetencijų yra tiesiog nusikaltimas.

Mieli ponai, tai kiek dar reikia laukti, kad Jūs keistumėte švietimo strategiją, nes po metų vėl aikčiosite ir stebėsitės prastais matematikos egzamino rezultatais, vėl kaltinsite mokinius ir mokytojus. O save?

Kas prisiims atsakomybę, kad mūsų vaikai, kurie turėjo siekių ir svajonių, nuoširdžiai mokėsi, nepateks į valstybės finansuojamas universitetų vietas ar išvis nebeįstos į universitetus?

Ministre ir visi kiti, esantys šalia Jūsų, virš Jūsų ar po Jumis – tai ne trečdalis mokinių neišlaikė matematikos egzamino. Tai jūs visi susimovėte ir sumovėte gyvenimą ne vienam jaunam žmogui.  Ir mylėti reikia ne matematiką, o mylėti, bent jau gerbti, reikia vaikus.

Nuoširdžiai linkiu būsimiesiems abiturientams, mokytojams sėkmės kitų metų egzaminuose. Viliuosi, kad bus kitaip nei šiemet ir eksperimentai su mūsų vaikais jau bus skaudžioje praeityje.

Susiję straipsniai

Close