Pažėrė kritikos Vilniaus miesto savivaldybei dėl parkavimo rinkliavų

Pažėrė kritikos Vilniaus miesto savivaldybei dėl parkavimo rinkliavų

Lietuvos socialdemokratų frakcijos Seime narys Linas Jonauskas, reaguodamas į Vilniaus miesto savivaldybės priimtus pakeitimus, kuriais kai kuriose gatvėse būtų didinama rinkliava už parkavimą, vadina tai ne žmonių interesų ginimu, o pasipinigavimu.

Savivaldybės tarybos posėdyje buvo priimta koreguoti kai kurias automobilių statymo zonas, jas keičiant į apmokestinamas brangiau, taip pat į rinkliavos zonas įtraukti daugiau naujų teritorijų.

Į geltonąją rinkliavos zoną bus įtraukta Rasų kolonijos teritorija ir Šnipiškių teritorija, o į žaliąją rinkliavos zoną įtraukiamos iki šiol neapmokestintos atskiros Antakalnio, Žirmūnų, Minties, S. Žukausko, J. Kubiliaus, Žygio, Lakūnų, Pelesos gatvės. Iš žaliosios į brangesnę geltonąją rinkliavos zoną keičiama A. Vivulskio gatvės dalis tarp Savanorių prospekto, Kedrų, T. Ševčenkos gatvių, Vingio parko teritorija, Rinktinės, Šeimyniškių ir Sporto gatvės. Raudonoji zona vietoje dabar esančios žaliosios bus nustatyta V. Kudirkos, Maloniojoje, Pušų gatvėse. Iš geltonosios į raudonąją rinkliavos zoną keisis Krokuvos gatvės dalis prie Registrų centro – tarp Kalvarijų ir Rinktinės gatvių. Iš geltonosios į mėlynąją rinkliavos zoną keičiamos Subačiaus, A. Strazdelio, Šv. Dvasios gatvės.

Pasak L. Jonausko, rinkliavų už automobilių statymą didinimas nesprendžia miesto problemų.

„Sprendimai dėl naujų rinkliavų man panašūs į elementarų pasipinigavimą. Rinkliavos didinimas motyvuojamas tuo, kad gyventojai, kurie nori šalia namų statyti automobilį, negali to padaryti dėl į aikšteles privažiuojančių pašalinių žmonių, užimančių parkavimo vietas. Tačiau ar tikrai didesnė rinkliava, iš žalios į raudoną pakeista zona atbaidys tuos, kurie nori šioje vietoje statyti automobilį? Nemanau“, – teigia L. Jonauskas.

Seimo narys mano, kad Vilniaus miesto oro taršos problemą galėtų sumažinti kompleksiniai sprendimai.

„Nepakanka vieno sprendimo. Reikia žiūrėti kompleksiškai. Jei gyventojai skundžiasi, kad jų parkavimo vietose automobilius stato pašaliniai asmenys, reikėtų ne apmokestinti tas vietas, o palikti jas skirtas tik gyventojams, kurie turėtų leidimus šioje vietoje statyti automobilius. Jei norime, kad miesto centre ir senamiestyje būtų mažesnė tarša, ne gyventojams skirtų antžeminių parkavimo vietų turėtų mažėti. Tam yra požeminės. Į senamiestį turėtų būti leista įvažiuoti tik elektra varomam aptarnaujančiam transportui. O jei viešasis transportas būtų patogus, jo maršrutai gerai suplanuoti, o miesto gyventojai juo galėtų važinėti nemokamai, tikrai mažai kas nuo namų iki centro važiuotų savo automobiliu“, – sako L. Jonauskas.

Susiję straipsniai

Close