Parlamentarė aiškinsis, kodėl taip lėtai įgyvendinamas specialiųjų poreikių turinčių moksleivių įtraukimas: ministerijos planas – brangus, bet miglotas

Parlamentarė aiškinsis, kodėl taip lėtai įgyvendinamas specialiųjų poreikių turinčių moksleivių įtraukimas: ministerijos planas – brangus, bet miglotas

Socialdemokratų Seimo frakcijos narė prof. Vilija Targamadzė kritikuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą įtraukiojo ugdymo planą, kuriam įgyvendinti numatyta skirti milijonus eurų. Ji atkreipia dėmesį į šio plano nesuderinamumą su Švietimo įstatymu.

„Plano logika ir pagrįstumas kelia abejonių. Įstatyme aiškiai įtvirtinta, kad jau 2024-aisiais specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai turėtų turėti galimybę būti ugdomi bendrojo ugdymo mokyklose. O ministerijos plane parašyta: 2024 m. pagalbos sulauks 80 proc. tokių vaikų. Be to, ministerija ketina atnaujinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių grupių nustatymo ir jų skirstymo į lygius tvarką (aprašą). Visiškai neaišku, kuo bus grindžiami visi planuojami sprendimai, nes kai kuriuos plane nurodomus darbus numatoma vykdyti dar neturint minėtojo aprašo“, – sako prof. V. Targamadzė.

Per Vyriausybės pusvalandį Seime parlamentarė klausė ministrės Jurgitos Šiugždinienės, kas prisiims asmeninę atsakomybę už neracionaliai panaudotus pinigus. Ministrės atsakymas V. Targamadzės neįtikino.

„Ministrė kalbėjo apie savo įspūdžius iš Suomijos, bet nieko aiškaus neatsakė apie įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo planą. Jau seniai pastebėjau: kai šios ministrės paklausi apie žemiškus dalykus, ji papučia miglos ir sklando padebesiais“, – ironizavo V. Targamadzė.

„Aišku tik viena: ruošiamasi išleisti maišus pinigų. Bet realus ir galutinis įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas, atrodo, atidedamas 2030-iesiems?“– stebisi socialdemokratų Seimo frakcijos narė prof. V. Targamadzė.

Ministerijos parengtame plane deklaruojamas siekis „įgyvendinti priemonių įtraukiam ugdymui ir švietimo pagalbai kiekvienoje mokykloje užtikrinti paketą“. Savivaldybėms ir kitoms ministerijai nepavaldžioms institucijoms rekomenduojama „prisidėti prie šio plano įgyvendinimo“. 2021–2024 m. veiksmų planu numatoma „pašalinti fizines, emocines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam vaikui mokantis drauge su savo bendraamžiais jam artimiausioje švietimo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą“.

Iki 2024 m. švietimo pagalbą numatoma suteikti 80 proc. mokinių, kuriems nustatytas pagalbos poreikis; iki 2025 m. – 85 proc.; iki 2030 m. – 97 proc. Iš negalią turinčių mokinių 2024 m. pagalbos sulauks 65 proc.; 2025 m. – 85 proc.; 2030 m. – 90 proc. Planuojama, kad iki 2030 m. neformaliajame vaikų švietime dalyvaus 50 proc. specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų.

Be to, planuojama „sukurti nacionalinį metodinį konsultacinį centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems vaikams“.

Susiję straipsniai

Close